Suzuki DF80
Suzuki DF80 ATL,ATX
DF80 är fullspäckad med den allra nyaste tekniken på marknaden. Här finns allt, bland annat Suzuki Lean Burn bränslesystem som minskar bränsleåtgången markant. Med Suzuki Lean Burn Control Technology kan dessa motorer köras på så liten luft/bränslemängd som möjligt utan att det påverkar driften. Lika som den tidigare DF90 har nu den nya serien också den framskjutna drivaxeln som ger en bättre viktfördelning på akterspegeln, minskar vibrationerna betydligt samt ger en förbättrad prestanda. Kombinationen av den framskjutna drivaxeln och det nydesignade kompakta växelhuset gör de nya DF80 till de lättaste och mest kompakta motorerna i sin klass. De nya motorerna kommer med samma avancerade teknologi som våra större motorer. Alla motorerna har dubbla överliggande kamaxlar (DOHC), fyra ventiler per cylinder samt ett strömlinjeformat växelhus som kom första gången på vår DF300. Designen på växelhuset reducerar vattenmotståndet med hela 36% vilket ger en snabbare acceleration. DF80 har en mycket smidig växling på grund av det nya växelsystemet. Det är lätt att starta Suzukis motorer. Nu är det ändå lättare med Easy Start systemet. Detta gör att du bara behöver vrida nyckeln EN gång, så går startmotorn tills det att motorena går igång. Du behöver alltså inte stå och "gnuggstarta" med nyckeln mera.
Rigglängd mm | L 510 |
Startsystem | Elektriskt |
Vikt i kg | 155 |
Motortyp | DOHC, 16 vent |
Bränslesystem | Sekventiell Multi Point Elektronisk Bränsleinsprutning / Lean Burn |
Antal cylindrar | 4 |
Slagvolym cm³ | 1502 |
Borrning x slag mm | 75 x 85 |
Maxeffekt kW | DF70: 51,5 DF80: 58,8 DF90: 66,2 |
Rek. fullgasvarvtal rpm | DF70/80: 5000-6000 DF90: 5300-6300 |
Manövrering | Reglagebox |
Choke | - |
Oljevolym | 4 liter |
Bränsletank | - |
Tändsystem | Heltransistorerat |
Generator |
12V, 27A |
Upphängning | Gummiupphängning |
Trimlägen | Power trim och tilt |
Utväxling | 2,59:1 |
Växellägen | F-N-R |
Avgasutsläpp | Genom propeller |
Rek. propeller | 13"-23" |